Jak wiadomo głównym zastosowaniem jaki mają przypinki jest reklama – mogą promować firmę (poprzez umieszczenie jej logo) lub konkretny produkt, usługę czy akcję promocyjną. Jednak przypinki mogą być wykorzystywane również, jako identyfikatory wejścia, służyć do sprawdzania obecności. Spotyka się je w szkołach, przedszkolach. Stanowią także świetny upominek z wakacji czy spotkań towarzyskich.
Ponadto częstym rozwiązaniem jest wykorzystywanie tego gadżetu na imprezach firmowych oraz integracyjnych, gdzie nie wszyscy się znają. Wskazują wówczas na przynależność do danej grupy. Przypinki przyczyniają się do budowy miłej atmosfery i przełamania zasad oficjalności. Ten na pozór mały element zmusza nas do interakcji i nawiązywania nowych relacji. Dlatego pełni tak istotną rolę w strategii marketingowej.
Dodatkowo przypinki wyróżniają grupy z tłumu, niosą wartość informacyjną. Dzięki dobrej strukturze oraz oryginalnemu wzorowi, łatwo rzucają się w oczy. Drukowane są cyfrowo, by zwiększyć ich jakość i wydłużyć żywotność. Dostępne są także przypinki, które przypominają medale.
Niska cena jest kolejną zaletą przypinek. Zależy ona od wielkości i kształtu przypinek oraz ilości zamówionych sztuk. W myśl zasady, im więcej, tym taniej. Jednostkowa cena przypinki to około 15 zł. Jednak w dużych pakietach wynosi ona nawet około 2 zł. Do ceny może być wliczone przygotowanie indywidualnego projektu, jest to koszt około 30 zł.
Reklama: Poznaj przypinki Buttonfly.pl
Czas realizacji także stanowi dużą korzyść, gdyż termin realizacji zamówienia to około 2 – 4 dni. Niektóre firmy proponują wykonanie gadżetu w kilka godzin. Służą również pomocą w przygotowaniu graficznym logo.
Przeważnie firmy oferują szeroki wachlarz kształtów, materiałów oraz wielkości przypinek. Chętnie dostosowują się do indywidualnych potrzeb klienta. I tak dostępne mamy badziki kwadratowe, okrągłe, prostokątne, owalne czy mniej popularne – w kształcie ośmiokąta, serca trójkąta. Spotykane są przypinki odblaskowe czy napisy w rancie znaczka.